نورون

تنفس راحت تر در فضای ابری نورون

در یک نگاه

چالش ها

  • هزینه بالای راه اندازی و نگهداری سرور اختصاصی
  • مشکلات ناشی از نیروهای متخصص IT

راه کار

  • سرورهای ابری شرکت نورون سیستم

نتایج

  • کاهش 84درصدی هزینه های ناشی از تامین، راه اندازی و نگهداری زیرساخت اختصاصی
  • تمرکز بیشتر نیروهای متخصص بر روی ارائه خدمات و نگهداری سیستم

و اما یک سوال اساسی:

سرورها را به روز کنیم و یا از سرور خصوصی به سرورهای ابری کوچ کنیم؟

آقای مهندس اسدی مدیر واحد فناوری و اطلاعات مدرسه میگوید که پیش از این بخش زیادی از بودجه و زمان تخصیص داده شده به واحد خود را صرف نگهداری زیرساخت مجتمع آموزشی میکرده، که البته بازهم فاصله قابل توجهی با سطح خدمت مورد نظر داشته است. مشکل اصلی در هزینه بالای نیروی انسانی متخصص، و از آن مهم تر ملزومات اجرای کار مانند برق و اینترنت پایدار می باشد که در اختیار مدرسه نیست. از طرف دیگر با توجه به مشکلات تحریم و تغییرات نرخ ارز و … هزینه نگهداری و ارتقاء و توسعه سیستم به شدت افزایش یافته بود و خیلی از سرور ها به روز نشده بودند و این میتواند باعث بروز مشکلات امنیتی شود.

مجموعه معاونت پس از بررسی های کارشناسی و تخصصی، پس از برآورد هزینه های سرور اختصاصی (برق، اینترنت سالیانه با پهنای باند مناسب، تاسیسات خنک کننده و …) و مقایسه آن با خدمات ابری ارائه شده توسط شرکت نورون سیستم، به این موضوع پی بردند که با برون سپاری این بخش از فعالیت ها صرفه جویی قابل توجهی در حدود 84% در هزینه ها و همچنین ایجاد زمان مناسب برای نگهداری سیستم های جاری سازمان ایجاد می گردد.

و از طرف دیگر علاوه بر هزینه ها فوق، تصمیم گیری و راهبری تمام بخش های راه اندازی، مانند فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری، محافظت از DDoS، آنتی ویروس مجاز و بروزرسانی های پیاپی، گواهی های SSL/TLS، هزینه اشاتراک اینترنت، سیستم خنک کننده، برق، تهیه نسخه های پشتیان از اطلاعات، و تمام این فعالیت ها به یک تیم متخصص نیمه وقت/ تمام وقت نیازمند است.

مهندس اسدی:

وقتی مقایسه تخصصی انجام شود، کارها بهینه و به راحتی انجام میگدد. انتقال انجام شد!

بله انتقال اطلاعات از سرور اختصاصی مدرسه، در پنجشنبه و جمعه آخر هفته با کمترین سیستم مشکل و در پایدارترین حالت ممکن انجام گردید.

مزایای سرورهای ابری برای یک تیم های فناوری اطلاعات

از زمان انتقال سامانه از روی سرور خصوصی، مجموعه ما پاداش یک سرمایه گذاری فنی هوشمند را بدست آورده است.

  • با توجه به اینکه امنیت اطلاعات نقش کلیدی داشته و برای مجموعه ها کوچک استقرار ساز و کار امنیتی سرور ها هزینه های هنگفتی دارد؛ نورون سیستم این تضمین را ایجاد نموده است.
  • مدیریت بهینه زمان و تخصیص زمان به کارهای کلیدی و راهبری سیستم.

در نهایت این جابجایی و کوچ اطلاعاتی، تا حد بسیار زیادی هزینه های مدارس را کاهش و ضریب افزایش سطح خدمات ارائه شده بر بستر وب را به شکل ملموسی افزایش داده است. این حس خوبی است که تیم شما نظاره گر راهبری یک سیستم امن، قدرتمند و بروز باشند.

برای آشنایی بیشتر با ابر نورون کلیک کنید

آیا این تغییر برای مدرسه و یا مجتمع آموزشی شما هم مناسب است؟ با انتقال به ابر دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد؟