نورون

راهیابی به فینال اینوکاپ- کارآفرینی دانشگاه خواجه نصیر

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ثبت ۱۵۲ طرح نوآورانه و کسب و کار نوپا در جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر (اینوکاپ ۲۰۱۹) خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حامد ابراهیمی با بیان این مطلب به تنوع فناوری‌های شرکت کننده در اینوکاپ اشاره کرد و گفت: حوزه‌های زیستی، کاربردهای نانو، انرژی، کشاورزی، پسماند و سلامت دارای بیش‌ترین اقبال در جشنواره اینوکاپ ۲۰۱۹ هستند.

وی با اعلام اینکه امسال سومین اینوکاپ را برگزار می‌کنیم، افزود: اینوکاپ ۲۰۱۹ به لحاظ کمی نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی طرح‌های نوآورانه روبه‌رو بوده اما کیفیت کسب و کارهای نوپا و محصولات فناورانه بسیار بهتر شده است. این موضوع نویدبخش حضور کسب و کارهای موفق بیشتری در آینده صنعت و فناوری کشور است.

رئیس جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه‌نصیر رویکرد این جشنواره را تمرکز بر فناوری‌های سخت موردنیاز صنعت کشور عنوان کرد و گفت: به همین دلیل در داوری تیم‌های فناور سعی می‌شود علاوه بر استارتاپ‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سهمیه ویژه‌ای برای استارتاپ‌های علاقه مند به ساخت تجهیزات با فناوری بالا و روزآمد در نظر گرفته شود.

ابراهیمی ادامه داد: از میان ۱۵۲ طرح نوآورانه و استارتاپ، ۳۹ تیم به دومین مرحله داوری اینوکاپ راه یافتند و در تاریخ ۲۵ بهمن ماه با حضور داورانی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شتاب‌دهنده ها، مدیران صنعتی و مربیان کارآفرینی به رقابت پرداختند. در این مرحله ۱۲ تیم انتخاب شدند و در رویداد پایانی حاضر خواهند بود.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره اینوکاپ ۲۰۱۹، مراسم اختتامیه این دوره از اینوکاپ در اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد و ۱۲ تیم راه یافته به مرحله پایانی رقابت‌ها، می‌توانند در زمان باقی مانده از فرصت کافی برای جذب سرمایه و آمادگی برای ارائه در حضور داوران بهره‌مند شوند.

منبع: https://www.isna.ir/news/97121105842/